PRIVACYVERKLARING KLANT- EN LEVERANCIERSADMINISTRATIE

Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens van klanten, leveranciers en andere  opdrachtnemers

Graag maken wij u er op attent dat wij de persoonsgegevens die u ons verstrekt zullen  verzamelen en gebruiken omdat dit noodzakelijk is om een eventuele overeenkomst met u te  sluiten en uit te voeren. Dat geldt zowel voor onze (potentiële) klanten als voor partijen bij  wie wij zaken en/of diensten inkopen.

Bent u een (potentiële) klant van ons, dan gebruiken wij uw gegevens om u een offerte te  kunnen toesturen, te kunnen bepalen aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of  dienst dient te voldoen, zaken te kunnen leveren of werkzaamheden voor u te kunnen  verrichten, te kunnen factureren en met u snel en efficiënt te kunnen communiceren over de  uitvoeringsaspecten van de overeenkomst.

Bent u een (potentiële) leverancier of andere opdrachtnemer dan zijn uw persoonsgegevens  eveneens noodzakelijk voor de sluiting en uitvoering van de overeenkomst. Bij inkoop is dat  nodig om u te kunnen laten weten aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of  dienst wat ons betreft dient te voldoen, een offerte-aanvraag te kunnen toesturen of een  bestelling bij u te kunnen plaatsen, uw facturen te kunnen betalen en snel en efficiënt met u  te kunnen communiceren over andere aspecten van de overeenkomst.

U bent niet verplicht om ons uw persoonsgegevens te verstrekken. Als u ons geen of  onvoldoende persoonsgegevens verstrekt, dan is het echter wel mogelijk dat wij aan de  hiervoor genoemde werkzaamheden geen uitvoering kunnen geven.

Doorgifte aan derden

In verband met de uitvoering van een eventuele overeenkomst met u is het mogelijk dat wij  uw persoonsgegevens moeten verstrekken aan partijen die onderdelen, materialen en  producten aan ons toeleveren of in onze opdracht werkzaamheden uitvoeren. Verder maken  wij gebruik van externe serverruimte voor de opslag van (delen van) onze verkoop- en  inkoopadministratie, waar uw persoonsgegevens een onderdeel van uitmaken. Uw  persoonsgegevens worden om die reden aan onze provider van serverruimte verstrekt.  Verder maken wij gebruik van Microsoft Office en de bijbehorende opslagmogelijkheden voor  e-mails en andere bestanden. Omdat wij gebruik maken van een nieuwsbrief mailing dienst,  worden uw persoonsgegevens tot slot doorgegeven aan de aanbieder van deze dienst.

Direct marketing

Als u ons daarvoor toestemming heeft gegeven, zullen wij de door u opgegeven  persoonsgegevens bewaren en gebruiken om u in de toekomst persoonlijk per e-mail op de  hoogte te brengen van onze bestaande en nieuwe producten en diensten en u hier eventueel  een aanbieding voor te doen. Iedere keer dat wij u een reclamemailing sturen, heeft u de  mogelijkheid ons te laten weten hier geen prijs meer op te stellen. Zie hiervoor de afmeldlink  onderaan iedere mailing.

Bewaarperiode persoonsgegevens

Indien u een offerte bij ons heeft opgevraagd, maar u geen klant bij ons geworden bent, zullen  wij uw gegevens uiterlijk vijf jaar na ons laatste contact verwijderen. Indien wij een offerte  van u hebben ontvangen, maar wij geen klant van u zijn geworden, zullen uw  persoonsgegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact verwijderen. Bent u wel klant bij  ons geworden, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de duur van tien jaar na  het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is uitgevoerd.

Indien wij klant bij u zijn geworden, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de  duur van zeven jaar na het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is  uitgevoerd. De periode van zeven jaar komt overeen met de periode waarbinnen wij verplicht  zijn onze administratie te bewaren voor de Belastingdienst. Na afloop van deze periode zullen  wij uw persoonsgegevens verwijderen.

Uw rechten

U heeft het recht om ons te vragen om uw eigen persoonsgegevens te mogen inzien. Als  daartoe aanleiding bestaat, kunt u ons ook verzoeken om aanvulling van uw  persoonsgegevens of om het wijzigen van onjuistheden. Daarnaast heeft u het recht om te  vragen om uw persoonsgegevens te wissen of het gebruik van uw persoonsgegevens te  beperken. Ook kunt u bij ons bezwaar maken tegen het verzamelen en gebruiken van uw  gegevens of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Tot slot kunt u ons  verzoeken om verkrijging van uw persoonsgegevens of overdracht van die gegevens aan een  ander. Om uw rechten te kunnen uitoefenen kunt u zich wenden tot:

Om uw rechten te kunnen uitoefenen kunt u zich wenden tot:

Integro Bedrijfswageninrichting 

Contact: Dorien Knijn
Braken 32, 1713 GC, Obdam
Telefoon: 0226 450200 email: d.knijn@integro-groep.nl

Ook met vragen of voor meer informatie over het verzamelen en gebruiken van uw  persoonsgegevens kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Versie: 2018.01 Datum: mei 2018